Bár most viszonylag kedvező helyzetben van az, aki eladná autóját, de a helyzet nem teljesen egyértelmű. Az autóeladókat egyre több csaló és ügyeskedő fenyegeti. Most olyan szakértők segítségével jártuk körbe a témát, akik megmutatják, hogyan kerülhetjük el a lehúzást. Ezenkívül ismertetjük azt is, hogy milyen fontos tényezők vannak a hirdetésekben, mint például a fotók és a leírás, valamint miért érdemes a rendszámot is nyilvánosságra hozni az eladás során.
Jelenlegi helyzet az autópiacon
Az autópiac kedvező helyzetben van jelenleg azok számára, akik az autójukat értékesítenék. A statisztikák szerint a legnagyobb hazai hirdetési weboldalon az átlagos hirdetési ár az elmúlt másfél évben több mint 70 százalékkal emelkedett, miközben kevesebb hirdetés került fel az oldalra.
Ráadásul mindez nem csak az újabb autók magasabb árával magyarázható, mivel a hirdetett járművek állapota is egyre idősebb. A népszerű tömegmodellek, mint a Volkswagen Passat, a Suzuki Swift vagy a Ford Focus az elmúlt másfél évben az átlag alatti áremelkedést mutatták, de ennek ellenére még mindig magasabbak az áraik a piacon.
Az autó eladásának művészete azonban nem mindenki számára egyértelmű, és sokan nem is veszik észre, hogy trükközések és csalások áldozatai lehetnek. Most szakértők segítségével jártuk körbe, hogy mire kell odafigyelni, ha saját autónkat szeretnénk értékesíteni, és rávilágítunk arra is, hogy mikor érdemes inkább egy kereskedőhöz fordulni az autó eladása során.
Leírás és fotó
A hirdetés elkészítésekor érdemes minél több információt megadni a járműről és készíteni minél részletesebb leírást az eladásra kínált autóról. Azt javasoljuk, hogy az autó külső és belső részeiről is készítsünk minél több fotót. Emellett ne hagyjuk ki a kilométeróra állását, és számoljunk be az esetleges hibákról és javításokról.
A hirdetésben pontosan rögzítsük az autó paramétereit, és lehetőleg a forgalmi engedély alapján adjuk meg az adatokat. Ugyancsak fontos, hogy az extralista megfelelően tükrözze az autó tényleges felszereltségét. A hirdetés leírásában érdemes röviden beszámolni az autó múltjáról, például hogy szervizeléseit márkaszervizben vagy független szervizben végezték-e, hogy megvannak-e az eredeti gyári kulcsok, valamint hogy a tulajdonos magánszemély-e, továbbá hogy kiszerelésre került a részecskeszűrő vagy lefalazták az EGR szelepet.
A szakértő kiemeli, hogy a leírásban feltétlenül jelezzük az autó korábbi sérüléseit is. Ez nem csak a bizalmat erősíti meg, hanem segít elkerülni olyan érdeklődőket, akik számára ez a tényező kizáró ok lehet. Kis méretű, jelentéktelen korábbi sérüléseket, például parkolási sérüléseket, azonban nem feltétlenül kell a hirdetésben feltüntetni, ezekről inkább telefonon lehet tájékoztatni az érdeklődőket.